wtorek, 27 stycznia 2015

2 litry wody dziennie.

Cześć wszystkim!

     Ostatnio staram się bardziej dbać o siebie, z zewnątrz, ale również i od wewnątrz. Studenckie życie niestety bardzo to utrudnia, więc postanowiłam wprowadzać zmiany powoli, jedna po drugiej. Pierwszą z nich jest regularne picie wody, szczególnie teraz podczas sesji, kiedy kawę piję hektolitrami. W moim postanowieniu trwam już 3 tydzień i dopiero od kilku dni tak naprawdę wypijam całe dwa litry dziennie. Na początku było mi strasznie trudno przyzwyczaić się i przede wszystkim pamiętać o regularnym sięganiu po butelkę z wodą.


     W tym pamiętaniu i monitorowaniu wypitej już przeze mnie wody mam dwóch pomocników. Po pierwsze aplikacja o nazwie Water Alter, która jest banalnie prosta, po prostu co jakiś czas na ekranie naszego smartfona pojawia się przypomnienie, by wziąć łyka wody. U osób, które tak jak ja, nie rozstają się ze swoją komórką nawet na sekundę, sprawdzi się idealnie. Monitoruję natomiast, to ile płynów już wypiłam w moim kalendarzu, w którym po prostu koloruje szklaneczki (:D). Zdecydowanie cierpię, na nerwicę natręctw, bo niepokolorowane szklanki, doprowadzają mnie do szału! Co oczywiście jeszcze bardziej motywuje mnie do regularnego sięgania po wodę.
     Pomimo, że mój epizod z wodą dopiero się rozpoczął, to i tak zauważyłam już pierwsze zmiany. Z tych negatywnych, dużo częściej muszę chodzić do toalety, z pozytywnych, moja cera wygląda zdecydowanie lepiej. Jeszcze za mało czasu minęło, by powiedzieć, że to głównie przez wodę, ale moja buzia dawno nie wyglądała ta dobrze.

A Wy ile pijecie dziennie wody?
Pozdrawiam,
Asia.

28 komentarzy:

  1. Dzięki za pomysł z aplikacją, może to mi pomoże, bo zapominam o regularności :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja używam Hydro od... niech spojrzę... prawie 9 miesięcy. Aplikacja obliczyła mi, że powinnam pić 2223 ml wody dziennie (w dzień bez upału i bez treningu, inaczej się to zwiększa, w sumie do maksymalnie 3303 ml). Najczęściej udaje mi się tyle wypić. (Tu z kolei pomaga Bobble Bottle noszona wszędzie :)) Na początku faktycznie biegałam częściej do toalety, teraz kompletnie nie. Organizm chyba przyzwyczaił się do większych ilości wody i ją sobie bierze zamiast z rozpędu odrzucać, jeśli to możliwe :) Tylko ważne jest, żeby pić powoli, bo np. 500 ml wypite na raz, w krótkim czasie, na pewno zaowocuje wędrówką do łazienki ;) Rozłożenie na równe małe porcje już nie. Przyzwyczajenie się zajęło mi (mojemu organizmowi ;)) jakieś 2 tygodnie.

    I faktycznie czuję się lepiej. Jestem mniej zmęczona, nie kręci mi się w głowie. Skóra też wygląda lepiej i nie jest już sucha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od zawsze marzę o bubble bottle! To chyba ten czas żeby w końcu w nią zainwestować! Mi już 4 tydzień zleciał i organizm jakoś nie chce sie przyzwyczaić :( ciagle latam do toalety

      Usuń
  3. Ja nie zwracam na to uwagi. Potrafię wybić calutki dzbanek zielonej/czarnej herbaty na raz :)
    Normę z pewnością wyrabiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, nie wiedziałam, że jest taka aplikacja;) Ciekawy pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi najbardziej pomaga, gdy postawię szklankę z wodą koło komputera. Bo zauważyłam, ze gdy pracuję, to bezwiednie i tak po nią sięgam i dzięki temu bez problemu "wyrabiam normę" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja z innej beczki- skąd są wkłady w filofaxie?

    OdpowiedzUsuń
  7. 2 litry wody dziennie to podstawa w mojej diecie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Warto pić odpowiednią ilość wody. Same zalety :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesujący artykuł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy blog. Czekam z niecierpliwością na nowe posty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie warto wyrobić w sobie taki nawyk picia wody.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bez wody ani rusz! To jeden z ważniejszych elementów prawidłowego funkcjonowania organizmu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Artykuł bardzo dobry ! zresztą jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Picie wody jest bardzo ważne, stan mojej skóry uległ ogromnej poprawie odkąd piję dużo wody

    OdpowiedzUsuń
  15. Aplikacja do wody? to jest to czego szukałem ;)

    Przy okazji polecam rajstopy

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiednia ilość wody w ciągu dnia to podstawa!

    OdpowiedzUsuń
  17. navigate herefind more information Get More Infobrowse around this site see it herecheck that

    OdpowiedzUsuń

Zostaw komentarz! Twoje słowa sprawiają mi radość! Czytam wszystkie komentarze i staram się odpisywać na bieżąco.